Visitant serveis socioeducatius per a infants i adolescents del territori

L’alumnat del CFGS d’Integració Social de primer curs de l’Institut Intermunicipal del Penedès va sortir ahir de les aules per visitar i descobrir els serveis del Centre Obert la Finestra, l’Espai Jove conegut com la Nau i de la Cooperativa Actua, a Vilafranca del Penedès. La visita es va iniciar, tots junts, al Centre Obert on van conèixer els serveis per a nens i nenes de tres anys fins a sisè de primària, un espai per compartir la socialització i el joc amb les famílies i on s’aplica el concepte de la inclusió social. Posteriorment, es van desplaçar en grups desdoblats a dos dels espais previstos. Van visitar la Nau, un espai creat el 2019 per l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i punt de referència a tot el Penedès per l’oferta i l’equipament que té, on van veure la tasca d’animació que es fa per a joves de 13 a 35 anys. Aquí van comprovar que hi ha professionals que treballen, sense fer-se sentir, creant xarxes de relació i empoderant els joves de la comarca. Per altra banda, van desplaçar-se fins a la seu de la cooperativa Actua, creada el 2005, on van descobrir l’àmplia cartera de serveis que gestiona al Penedès, entre programes i serveis d’inserció socioeducatiu, sociolaborals i CRAE.

Durant la intensa jornada de visites, l’alumnat va conèixer de ben a prop els equipaments, el treball interdisciplinari que es fa, la coordinació que hi ha entre institucions i serveis socials, el marc legislatiu del sector, algunes de les sortides laborals i van poder compartir expectatives, inquietuds laborals i també els desitjos, de part de l’alumnat, de seguir estudis universitaris en el futur. Va ser una tarda tan intensa i tan absorbent de noves informacions i experiències que es van oblidar de berenar, no hi va haver ni patis ni descansos.

L’equip docent de cicles formatius i PFI ofereix de forma regular des de fa anys, al llarg de tot el curs lectiu, un programa complet de tallers i sortides professionals perquè l’alumnat vagi coneixent la realitat del seu sector durant la seva estada formativa en el nostre centre, convençuts que la combinació de formació a les aules i fora d’elles és una de les millors estratègies i un dels trets diferencials de l’aposta de l’FP a l’Ínter.

Us deixem algunes imatges de les visites.