Visita a Mas Albornà

L’alumnat de primer curs del CFGS d’Integració Social ha fet avui una de les visites professionals previstes en el calendari lectiu d’enguany. Aquest cop ha estat per veure dues de les instal·lacions de la Fundació Mas Albornà, una entitat sense ànim de lucre que treballa, des de la dècada dels anys seixanta del segle passat, a l’Alt Penedès per la diversitat, i tal com ens van mostrar, per crear oportunitats d’integració a persones amb discapacitat intel·lectual, trastorn mental i persones amb risc d’exclusió social.

La cap de comunicació de l’entitat, Cristina Barbacil, la directora dels centres ocupacionals, Júlia Berezo i el director del servei a les indústries, Jordi José, van descobrir al nostre alumnat la feina que es fa al Centre Ocupacional Nord de Vilafranca del Penedès i posteriorment a la nau de Serveis al polígon de Sant Pere Molanta.

Durant l’estada l’alumnat va poder veure l’àmplia oferta d’activitats que es fa als centres ocupacionals, la feina de visibilització i integració al territori que es du a terme i la metodologia de treball amb suport que caracteritza la part del centre especial d’ocupació.

L’entitat va obrir les portes dels seus equipaments, va compartir amb nosaltres el seu esperit i il·lusió per la inclusió i els projectes futurs, que inclou nous equipaments a Sant Sadurní d’Anoia i del que aviat en sentirem a dir.

L’alumnat es va apuntar a la sortida matinal amb ganes i va participar força. Van marxar amb un bon regust, fins i tot amb voluntat de fer pràctiques i preparar-se per a quan es graduïn, amb intenció de trucar les seves portes cercant feina.

Felicitats per la feina ben feta Mas Albornà i gràcies per compartir amb nosaltres un esperit que també intentem difondre a les nostres aules.