L’alumnat d’Integració Social coneix serveis del territori

L’alumnat d’Integració Social de primer curs van fer ahir una sortida per conèixer serveis per a la gent gran i per a persones amb trastorn mental, a la comarca.

La primera parada va ser per conèixer diversos serveis per a la gent gran i amb situació de dependència, vinculats a la Fundació Pinnae i la Fundació Inglada Via. Van conèixer la Residència Inglada Via, el primer asil de Vilafranca del Penedès que arrencava el 1916 i que segueix sent un referent a la ciutat. A més, es va fer visites a dues instal·lacions molt més recents: el centre de dia Jaume Nicolàs, inaugurat l’estiu de l’any passat, i els allotjaments Inglada Via, l’únic servei d’allotjament tutelat per a la gent gran que hi ha al Penedès. La directora de la Fundació Inglada Via, Marta Padullés, ens va fer d’amfitriona durant tota la visita i li estem molt agraïts per deixar-nos veure les instal·lacions.

Finalment, l’alumnat es va traslladar fins al Consell Comarcal de l’Alt Penedès on va ser rebut pel seu president, Xavier Lluch, a la sala de plens i on van descobrir els serveis que ofereix l’ens comarcal i en especial l’oficina de La Xarxa d’Oficines Tècniques Laborals (OTL), que coordina Sílvia Caldú. Aquesta xarxa treballa des del 2002 per reduir els obstacles que dificulten la inserció i permanència al mercat de treball de persones amb diagnòstic de trastorn de salut mental a la província de Barcelona.