Fomentant el treball en equip a través del joc

Una de les competències transversals que demanden les empreses del nostre alumnat és la capacitat de treball en equip i resolució de problemes. L’alumnat del CFGM d’Atenció a la Dependència i del CFGS d’Educació Infantil que estan fent el segon curs treballen en la creació d’un o diversos projectes/servei vinculat als seus estudis, com a complement de la seva formació. Dins d’aquests projectes es treballen aquestes competències. Aquests dies, l’equip docent ha treballat aquests aspectes a través de la dinàmica La Torre d’Espaguetis que consisteix a crear el repte de fer una torre utilitzant aquesta pasta alimentària, amb un temps limitat.

Aquesta tècnica permet veure d’una forma lúdica com es treballa en equip, els rols que apareixen, les habilitats i les destreses de cada membre del grup, a més del seu rendiment. Una manera divertida de treballar la importància de l’acord i el treball cooperatiu. El joc és una eina molt potent d’aprenentatge.