Els alumnes de 1r de Batxillerat al taller ‘Com investigar la vacuna del VIH’

Els alumnes de les matèries de Biologia, Reptes científics i Biomedicina de 1r curs de Batxillerat van visitar, la setmana passada, les instal·lacions del Museu de la Ciència CosmoCaixa de Barcelona i hi van realitzar un taller sobre Com investigar la vacuna del VIH.

Aquest taller ofereix l’oportunitat de reproduir una part de la investigació que es duu a terme als laboratoris de l‘Institut d’Investigació de la Sida IrsiCaixa per identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra la sida.

L‘alumnat que participa al taller té el repte d’esbrinar, seguint les etapes de la metodologia científica i utilitzant tècniques de laboratori, si una proteïna concreta del virus podria ser eficaç per eliminar la infecció per VIH.

Després de fer el taller, van visitar les instal·lacions del museu i van rebre dues explicacions breus sobre les exposicions dedicades a l’univers i als dinosaures.