El projecte SolidArt de l’Institut Intermunicipal amb Som Sant Sadurní i la Fundació Mas Albornà

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Intermunicipal del Penedès estan realitzant el projecte SolidArt amb l’objectiu de col·laborar amb una ONG de la comarca i, juntament amb aquesta, planificar, gestionar, muntar, difondre i realitzar una exposició i una subhasta benèfica de les obres exposades.

La proposta que es fa des del projecte SolidArt va més enllà de l’àmbit acadèmic i pretén involucrar tota la comunitat educativa i, també, l’entorn del nostre institut. És per això que la creació d’obres d’art té la finalitat d’ajudar a solucionar alguna necessitat real de manera creativa i cooperativa, interactuant en un àmbit públic i generant en els alumnes i la comunitat un aprenentatge significatiu.

Després de fer una recerca sobre les ONGs de la zona, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO del nostre institut va organitzar una jornada de votacions per triar quina seria l’entitat amb què aquest curs es col·laboraria. L’entitat escollida enguany ha estat la Fundació Mas Albornà, que serà la beneficiaria de la subhasta de les obres que prèviament han fet i exposat els alumnes participants del projecte SolidArt.

Després que cada alumne hagi fet una reinterpretació d’una obra d’art se n’han seleccionat 35 que seran exposades als aparadors dels comerços que participen en el projecte com a membres de l’entitat Som Sant Sadurní. Posteriorment, al Casal d’Entitats de Sant Sadurní d’Anoia seran subhastades les obres exposades i els diners recaptats seran donats a la Fundació Mas Albornà per invertir-los en la creació d’oportunitats pels seus usuaris.

La proposta de l’Institut Intermunicipal del Penedès i de l’entitat Som Sant Sadurní és col·laborar amb l’entorn més proper per dinamitzar-lo, per tant ens sembla interessant que les obres fetes pels alumnes no quedin tancades en un espai expositiu tradicional i que, en canvi, surtin al carrer i s’acostin a la gent a través dels aparadors dels comerços de Sant Sadurní d’Anoia. És amb aquesta voluntat que les obres realitzades es podran veure als aparadors dels comerços sadurninencs des del 3 al 24 de maig.

També aprofitem per anunciar que l’exposició s’inaugurarà el divendres 3 de maig a les 7 de la tarda al terrat de l’Hotel Fonda Neus i que la subhasta benèfica al Casal d’Entitats tindrà lloc a partir de les 7 de la tarda del dia 30 de maig. Us convidem a conèixer les obres i a participar a la subhasta, col·laborant així amb el projecte SolidArt.