Crònica de les Jornades Culturals, dia 3

(Aquesta informació ha estat elaborada per les alumnes Paula Custodio, Laila Ramon i Olga Urbano.)

El divendres 8 de març ha estat el darrer dia d’aquesta 42a edició de les Jornades Culturals a l’Intermunicipal. Com cada dia, les tres primeres hores han servit per seguir realitzant els tallers que havíem triat. Entre tots, avui hem tingut el plaer de visitar-ne alguns com Els fogons de la Neura, els tallers de Melmelades i altres delícies, Transformem el pati o bé, el CSI Intermunicipal sobre química forense.

A Els fogons de la Neura, organitzat pels nostres professors Montse Catasús, Maite Rosell i Jordi Quintana, se’ns va explicar que havien dividit els participants del taller en grups en funció dels tipus de menjar. Alguns dels plats que van preparar van ser: pasta fresca, mandonguilles, aletes de pollastre i, fins i tot, algunes postres com el tiramisú.

També vam visitar el taller de Melmelades i altres delícies, realitzat per la nostra professora Cinta Olivé, i vam comprovar com preparaven autèntiques meravelles per acompanyar els nostres aperitius i altres àpats.

Relacionat amb l’àmbit de la ciència, l’Anna Reynal, també professora nostra, ens va explicar els seus estudis relacionats amb la nanociència i la nanotecnologia i, també, com aquests coneixements li van ser útils per a diversos estudis de generació de combustible. També va oferir-nos el taller CSI Intermunicipal que tractava sobre química forense. Quan la vam entrevistar ens va expressar la seva opinió sobre l’ensenyament i ens va dir que personalment es decanta per un tipus d’ensenyament més aviat pràctic.

Aprofitant que avui, 8 de març, és el Dia de la Dona, volem remarcar que al nostre institut la ciència és majoritàriament femenina, donat que a l’Ínter el paper de les noies en els àmbits científics supera estadísticament al dels nois, i això ho podem observar també en els taller d’aquesta edició de les jornades.

Un cop acabats els tallers, hem pogut gaudir de diverses activitats. Els alumnes d’alguns tallers ens han demostrat les habilitats adquirides durant aquestes Jornades Culturals, per tant hem presenciat diverses exhibicions de teatre, cant i dansa.

Durant la part final de les Jornades Culturals ens ha visitat la Sidral Brass Band i després de la seva actuació s’ha llegit un manifest per commemorar el 8M. També s’ha fet el sorteig de la panera, resultant guanyador el número 7112. I a continuació ha tingut lloc la final de l’Intertalent, resultant guanyadores la Mar Tomàs i la Carla Cases. Per acabar, ha tocat el grup TKC, tot i que l’actuació s’ha escurçat per culpa de les condicions climatològiques. Tot i així, hem pogut celebrar el final d’aquests tres dies tant especial per al nostre institut!