Crònica de les Jornades Culturals, dia 2

(Aquesta informació ha estat elaborada per les alumnes Paula Custodio, Laila Ramon i Olga Urbano)

Dijous, segon dia de les Jornades Culturals de l’Ínter, els alumnes vam continuar amb els tallers que havíem escollit per aquesta edició de les jornades. D’entre els tallers oferts, vam visitar el de Banjara, el de Boxa o el de Retrojocs a més d’alguns altres.

Durant la visita al taller de teles organitzat per Banjara, vam poder parlar amb alguns alumnes i organitzadors i ens van explicar que durant els tres dies de les Jornades Culturals tenen previst fer diverses activitats: dimecres van fer Dancehall i Hip-Hop, ahir dijous van aprendre a fer acrobàcies i alguns moviments amb l’aro  i avui divendres havien previst fer teles. Gràcies a aquest taller els alumnes podran apropar-se a aquest esport coneixent les activitats més bàsiques que engloba.

A més a més, també vam parlar amb el director de l’Escola de Boxa de Sant Sadurní, Xavi Urpí, que va ser campió de la categoria de pes mosca. Ens va explicar el pla dels tres dies: treballar les nocions bàsiques de boxa el primer dia, el segon fer entrenament físic i el tercer posar en pràctica els coneixements adquirits amb un sparring al cos. També ens va fer una xerrada inspiradora sobre el valor de l’esforç i la disciplina i va parlar-nos de com la pràctica de la boxa contribueix a augmentar l’autoestima i a aprendre a controlar les emocions. A més, ens va animar a seguir els nostres somnis i a esforçar-nos.

També durant la jornada d’ahir, vam poder gaudir del concurs de talents on hi participaven els alumnes de l’institut per tal de mostrar les seves habilitats davant del públic, a més el mag Mr. Grau ens va oferir un espectacle de màgia al gimnàs i al pati vam poder presenciar un concert de Pulmon Beatbox.

A banda de tot això, vam poder assistir a diverses xerrades molt interessants, entre elles la de la Daniela Feixas, actriu i guionista que havia estat alumna del nostre centre, la de l’Ariadna Farrés, investigadora de la NASA, sobre el De la Terra a Mart. La missió Hypathia I, o la xerrada Caminant per l’Atlas realitzada per la Marta Anglès, professora nostra i membre de la junta de la FEEC. Finalment, vam assistir a la xerrada de la Rosa Codina sobre El paper de la dona en el món del còmic, durant la qual ens va parlar de la seva experiència.

Ah! I com sempre, els nostres companys de La Barraca es cuiden de què no passem ni gana ni set.