‘Quererla es crearla’ es projecta a l’Ínter

El pròxim 24 de gener se celebra el Dia Internacional de l’Educació. La commemoració, impulsada per l’ONU el 2018, destaca, en cada edició, el paper clau que té l’Educació en la construcció de les societats al món i posa èmfasi en el fet que ha d’estar basada en el respecte dels drets humans i en la promoció de la llibertat i la tolerància. Per tant, no es pot entendre una Educació que no sigui integradora, inclusiva, equitativa i per a tothom.

Per tal de veure les diferències que hi ha entre els conceptes integració i inclusió i generar debat entre l’alumnat, l’equip d’Orientació Educativa ha preparat per al pròxim 25 de gener la projecció del documental Quererla es crearla a les aules del CFGS d’Integració Social i del CFGS d’Educació Infantil. El documental, dirigit per Cecilia Barriga sota l’empara de la facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Málaga, es va gestar a partir del projecte de recerca de la Universitat de Màlaga “Narratives emergents sobre l’escola inclusiva des del Model Social de la Discapacitat. Resistència, resiliència i canvi social”. El projecte, finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación, va començar el 2018 impulsat pel Pla Propi de Recerca i continua actualment com a projecte del Pla Nacional.