LES CAIXES NIU

Els i les alumnes de 2n A i 2n B d’ESO estan realitzant un projecte de col·laboració entre l’ Institut Escola, l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i  l’Àrea Metropolitana de Barcelona (Parcs i platges). Volem conèixer l’entorn i estudiar els ocells més comuns que es poden observar al Parc del Besòs (mallerengues, pit roig, pardals, puput, raspinell, cuereta blanca, tudó, gafarró,..), com viuen i s’alimenten o la seva importància en l’ecosistema; i familiaritzar-nos amb l’ús dels binocles per aprendre a observar-los. La primera sessió s’ha fet aquest dijous, a càrrec d’un tècnic del Parc, en Javier Oliver, a qui agraïm la seva col·laboració..

Les dues properes sessions consistiran en l’estudi dels arbres més adequats per col·locar aquestes caixes niu i georeferenciació del punt on es col·loquen les caixes. Col·locarem les caixes i en farem un seguiment per observar si s’han ocupat per ocells o no. Aquestes dades les registrarem al web de l’Institut Català d’Ornitologia perquè siguin dades públiques. Mireu quin goig que fan les primeres caixes que hem exposat a l’Aula Magna.