A l’IFP Antoni Algueró aprenem a com actuar davant d’una situació d’emergència.
Al llarg de la setmana, dins el mòdul de FOL, tot l’alumnat de 1r curs hem realitzat una sessió pràctica de primers auxilis. De la mà de professionals de l’Associació AKTUA de Sant Boi de Llobregat, hem tingut el privilegi d’aprendre tot de tècniques que poden salvar vides. Amb FOL, aprenem per la vida.
Aquestes són algunes de les tècniques que hem practicat:
La Posició Lateral de Seguretat
És la posició adequada d’espera i transport per a persones inconscients no traumàtiques, que presenten respiració i pols estables, per mantenir la seva respiració i evitar danys pitjor com broncoaspiració per vòmit o caiguda de la llengua cap enrere.

Reanimació cardiopulmonar (RCP)
Diferents situacions poden tenir com a desenllaç una pèrdua de consciència i una aturada respiratòria. Quan això passa s’han de practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar. Les maniobres de reanimació cardiopulmonar consisteixen bàsicament a fer compressions al tòrax de la persona afectada. Cal fer-ho fins que arribin els equips mèdics.


La maniobra de Heimlich
Consisteix a fer compressions abdominals, amb la persona accidentada dreta, de manera que el moviment solucioni l’obstrucció de les vies respiratòries i que causi l’expulsió d’allò que les obstaculitza.



Comentaris recents