Tenim bacteris bons!

Els alumnes de 1r ESO A hem treballat el tema que està en boca de tots: els virus i els bacteris. El que hem aprés us sorprendrà a tots!

Primer vam començar posant en comú el que imaginem que és un virus i un bacteri. Hi havien idees per a tots els gustos i colors! Però teníem clar que rentar-nos les mans té alguna cosa a veure amb no posar-nos malalts.

Per comprovar si realment això és veritat, vam fer un experiment. Sobre unes plaques de Petri vam posar els dits de les mans. En unes primeres plaques vam posar els dits sense rentar-nos les mans; en una segona vam posar els dits després de rentar-nos amb sabó; i en una tercera placa, vam posar els dits després de rentar-nos les mans amb gel hidroalcohòlic. Endevineu el que funciona millor? El gel hidroalcohòlic! Van aparèixer menys colònies de bacteris allà on vam posar els dits després de rentar-nos les mans amb gel hidroalcohòlic.

Per estudiar els bacteris bons, vam veure anuncis sobre flora intestinal. Sabieu que tenim molts bacteris als intestins que ens ajuden a aprofitar millor el menjar? Per experimentar amb aquests bacteris, vam fer crèixer Keffir i Kombutxa en uns pots. Era molt senzill, només amb aigua, sucre i te ja creixien els bacteris.

Finalment, vam preparar entrevistes amb els professors de l’ESO que saben més sobre virus; i d’aquesta manera vam aprendre la diferència entre virus i bacteri.

Totes aquestes coses que vam aprendre les voliem comunicar a tot l’insitut-escola; així que vam fer presentacions adaptades a cada curs i edat. És molt important que puguem compartir el que hem aprés i que també poguem ensenyar-ho a la resta!

Esperem que la nostra feina, a més d’apendre mentre ho passàvem bé, hagi servit també perquè tota l’escola hagi aprés amb nosaltres.

Una abraçada!

1 ESO A