L’art prehistòric dels alumnes de 1r d’ESO

Avui ha estat un dia ben especial i entretingut al tercer pis de l’institut escola. I és que encara que el calendari marcava que estem a l’any 2019, nosaltres ens hem traslladat a la prehistòria. En el marc del primer projecte social i artístic els alumnes d’ambdues classes s’han arromangat per fer d’artistes de la cova. El nostre objectiu és fer una exposició amb reproduccions de diverses mostres d’art prehistòric, com ara pintures rupestres, figuretes femenines o ceràmica neolítica.

Després d’estudiar les diverses etapes de la prehistòria i de descobrir l’art prehistòric, hem convertit les aules en tallers de pintura i de ceràmica. La nostra intenció era fer servir, en la mesura del possible, les tècniques i materials de l’època. Com que no teníem tots els materials originals els hem substituït per pebre vermell i cúrcuma, per exemple. Així, hem fet nosaltres mateixos els pigments, barrejant espècies o pols de carbó amb clara d’ou. A més, hem pintat amb les mans o amb pals que hem recollit del pati. En les imatges següents podeu veure com ho hem fet i el resultat que hem aconseguit. Les fotos les han fetes el Manel (1r B) i el Saboor (1r A). Si cliqueu aquí podreu veure-les totes!

1. Els materials que hem fet servir:

2. Una reproducció de la Venus de Willendorf:

3. Creant la pols de carbó:

4. El Carlos assaja la tècnica de l’esprai:

5. La Sofia reprodueix els dibuixos de la Cova de Lascaux: