EL PROJECTE DEL “SAQUEIG I CREMA DE SANT LLORENÇ DE MORUNYS” QUE QUEDARÀ PER LA VILA

El curs passat, l’alumnat de 5è i 6è de primària van començar el projecte anomenat “Saqueig i crema de St. Llorenç de Morunys”. El van fer en motiu dels 200 anys que es va saquejar i cremar el poble. A partir d’aquell projecte, es va crear un joc de rol que es duia a terme per dins de la vila.

Cada alumne representava a un personatge: La Neu feia d’Antònia; la Dayanna, de Maria; la Raquel, de Teresa; el Quim, de General Rotten; el Mark, de Ramon Travé; l’Isarn era el Joan de Cal Grifell; el Víctor, el Pep; el Luís era el Raffaello; l’Aina, la Josefina; l’Ona, la Lluïsa i la Sofia, la Dolors. Cadascú feia una prova i a cada prova, si la feien bé, se’ls donava el número amb la posició, perquè al final havien d’endevinar el codi (que era la data en la qual es va saquejar i cremar Sant Llorenç).

Per tal de finalitzar el projecte, un any més tard, el 20 de gener de 2024, els de 6è i 1r d’ESO, que abans feien 5è i 6è, van anar al Museu del poble, per exposar el joc de rol que feia un any havien creat. Van explicar qui eren i en què consistia la seva prova. Van entregar el projecte al museu i en acabat, la Montse Vilalta va fer la visita guiada.

Redactat per: Luís, Aina, Ona i Sofia

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *