Cultivem vida!

Des de l’assignatura de Biologia i Geologia amb l’alumnat de 1r d’ESO potenciem el contacte amb la natura a partir de sortides periòdiques a l’hort de l’Institut.
En aquests temps en els que estem vivint, el mateix horari lectiu, la feina que fem diàriament a casa… Ens obliga a passar més temps del que voldríem en espais tancats, sovint mirant una pantalla o un llibre, és a dir, forçant la vista i, el simple fet de dedicar una estona d’aquest temps a l’aire lliure, sense una pressa aparent, ens pot arribar a donar una sensació de llibertat molt agradable que ens permetrà gaudir amb tots els sentits.
L’alumnat s’encarrega de tot, des de la preparació del sòl i la plantació fins la collita, procés en el que podrem notar les diferents textures de les fulles, la sequedat de la terra entre els dits, les diferents tonalitats de color que adopten les fulles segons la temporada, l’olor que fan determinades plantes… En definitiva, és un cicle que comporta un seguit de sensacions que culminen al moment de la collita, quan l’alumnat s’encarrega de collir i repartir entre la classe els fruits que hem cultivat. Tot un treball cooperatiu mentre fem vida!

Professor Jaume Rodriguez i alumnat de primer d’ESO
Institut Escola Torre Queralt de Lleida