Camp d’Aprenentatge a la Vall de Boí

Els dies 2 i 3 de maig els alumnes de l’ESO han anat al Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí, situada a la comarca de l’Alta Ribagorça i envoltada d’un excepcional atractiu natural.

La primera activitat ha estat realitzar una caminada pel Parc Nacional d’Aigüestortes i fins a l’Estany Llong. Tots hem gaudit d’un paisatge preciós i fins i tot hem trobat neu pel camí! Senzillament fantàstic.

L’alumnat de 1r ha realitzat l’activitat Hidrologia: introducció al funcionament dels ecosistemes fluvials. Aquest ha estat un treball de camp per estudiar la salut del Riu Noguera de Tor al seu pas per Barruera. S’ha calculat el seu cabal (9.680 litres per segon!), la seva amplada, fondària mitjana, velocitat, temperatura, transparència, color i olor. També han buscat macroinvertebrats com ara larves d’insectes, sangoneres, cucs… de sota les pedres. Després tots aquests petits animals han estat identificats a les instal·lacions del camp.

L’alumnat de 2n ha anat al poble de Taüll per estudiar el romànic llombard de la Vall de Boí. A l’església de Sant Climent han realitzat un joc d’enigmes amb l’objectiu de saber les característiques de les parets, les diferents parts de l’edifici, els tipus d’arc per construir les finestres, els seus materials, etc. A l’església de Santa Maria s’ha continuat amb la contextualització del patrimoni arquitectònic romànic amb l’estudi de la tècnica de pintura al fresc. Finalment, hem gaudit de la projecció del vídeo mapping del Pantocrator de Sant Climent, que recrea els frescs originals dins l’absis major i el presbiteri de la nau central.

En conclusió, hem traslladat les classes a la muntanya i hem après d’allò més. Des d’aquí donem les gràcies als responsables de l’alberg i als professors de l’escola de natura de Barruera per la seva amabilitat i saber fer. Moltes gràcies!