Servei comunitari

Catalunya prové d’una llarga tradició de participació cívica i solidària dels ciutadans i ciutadanes en la vida social. La nostra societat s’ha caracteritzat per un teixit associatiu format per persones que han pres una opció de compromís vers la comunitat i han dedicat una part del seu temps al servei del bé comú i a la millora constant de les condicions de vida.

L’educació és una eina de millora social, que ha de ser capaç de formar éssers complerts, amb una dimensió tant intel·lectual com humana i moral. En aquest sentit, a més de la competència lingüística o la matemàtica, cal anar avançant també en aquelles competències que recullen certs valors i habilitats cíviques.

En aquest marc, i d’acord amb l’article 79.1 e) de la Llei d’educació, el Departament d’Ensenyament posa en marxa el Servei comunitari per a l’alumnat de 3r d’ESO, amb la finalitat de garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

L’Institut Vilatzara té una llarga trajectòria de treball transversal amb sensibilitat social, treballada amb els alumnes i que es pot copsar en els múltiples projectes. És per tot això que el projecte de servei comunitari és una oportunitat més per seguir donant forma a treballs ja existents, com ara la cooperació amb la Casa Pairal, l’entitat Espigó de Garbí, col·laboracions amb les escoles del municipi, la biblioteca Ernest Lluch i l’Ajuntament de Vilassar de Mar.

En aquest sentit el projecte de servei comunitari que ens plantegem vehicula accions directes d’acompanyament d’avis dins de l’àmbit d’intercanvi generacional on s’organitzen diversos tallers com jocs tradicionals, cosmètica natural, berenars de l’àvia, etc. També es porten a terme diverses accions d’acompanyament i suport a l’escolarització i cura pel medi ambient que complementen el servei a la comunitat.

Notícies servei comunitari