Pla d’acollida digital

Documentació

A l’apartat de Documents de centre es recullen els documents i autoritzacions referents als drets d’imatge, publicació de dades de caràcter personal, material que elabora l’alumnat i ús de servis i recursos digitals a Internet per treballar a l’aula.

Per altra banda, l’alumnat que s’incorpora per primera vegada al centre se li facilita un ordinador de préstec. El compromís i ús d’aquest dispositiu es regula a les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC).

Ordinador portàtil de préstec

La posada en marxa d’un ordinador de préstec comporta els següents passos:

• L’alumnat ha de lliurar el document de compromís de préstec al centre.
    • El centre lliura el portàtil a l’alumnat.
    • L’alumnat signa el rebut on consta la data de lliurament i el codi SACE del portàtil.
    • El centre lliura a l’alumnat l’Identificació Digital (IDI), codi necessari per l’accés al portàtil per primera vegada
    • El centre ajuda a l’alumnat en la configuració automàtica de la maqueta del portàtil.
    • El centre facilita les dades d’accés a la xarxa educativa del centre.
    • El centre facilita el correu electrònic corporatiu a l’alumnat.
    • El centre facilita l’accés als entorns virtuals d’aprenentatge del centre.

Correu corporatiu

El correu corporatiu @vilatzara.com facilitat a tot l’alumnat permet l’accés a eines i serveis educatius gestionats pel centre.

Entorns virtuals d’aprenentatge

Hi ha múltiples entorns i recursos virtuals d’aprenentatge que el professorat posa a disposició de l’alumnat. El moodle i el classroom són els principal entorn on el professorat gestiona els seus propis recursos i activitats d’aprenentatge. També són canals de comunicació entre el professorat i l’alumnat.

Si teniu qualsevol dubte podeu consultar el canal Centres en línia.

Plataformes de llibres digitals

Hi ha diverses plataformes segons les editorials dels llibres digitals. Els alumnes disposen d’usuari i contrasenya per accedir a cadascuna d’aquestes plataformes.

• Teide
    • Vicens Vives
    • McGrawHill
    • Science Bits
    • Burlington

Plataforma iEduca (famílies)

La plataforma iEduca permet l’accessibilitat d’informació i comunicació entre les famílies i el centre. L’accés a la plataforma requereix d’un usuari (correu electrònic que ens heu facilitat) i contrasenya que es facilita a la reunió d’inici de curs.

Si teniu qualsevol dubte podeu consultar al canal ieduca youtube.

Recull normatiu i recomanacions

L’ús de telèfons mòbils està restringit per a l’alumnat en tots els espais del centre educatiu. Es recomana que l’alumnat no porti un telèfon mòbil al centre, però en cas de fer-ho l’haurà d’apagar en entrar al centre i haurà de garantir que resti apagat de manera que no es pugui accedir a les dades personals que el dispositiu emmagatzema.

A les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) publicades a l’apartat de Documents de centre s’especifiquen els usos digitals dels diferents dispositius electrònics.

Suport i orientacions

El departament d’educació ofereix un conjunt d’orientacions en relació a l’ús de les tecnologies.