Balanç Escola Verda 2022-2023

El curs passat vam començar a observar que el pati s’omplia d’una quantitat important d’embolcalls de plàstic i d’envasos de sucs de fruita. Per donar resposta a aquest problema, des de la comissió d’Escola Verda, vam començar a pensar una sèrie d’accions que permetessin conscienciar l’alumnat que reduir la quantitat de residus és beneficiós per a nosaltres i també per al planeta.

La primera acció d’aquest curs ha estat visitar l’exposició “Menja, Actua, Impacta” amb l’alumnat de 1r d’ESO. A partir de la reflexió que els aliments ultraprocessats tenen un valor nutritiu baix i generen un residu important al nostre centre i, en conseqüència, al medi ambient, hem treballat a classe els CINC grans reptes que l’exposició plantejava:

1r Reduir el consum de plàstic.

2n Menys ultraprocessats, més aliments frescos.

3r Consum de proximitat, de temporada i de cultiu sostenible.

4t Reduir el consum de proteïna animal.

5è Reduir el malbaratament d’aliments.

Paral·lelament, s’han realitzat altres accions relacionades com l’elaboració d’embolcalls reutilitzables (1r d’ESO),  la participació en la neteja d’una zona del riu Ter (projecte “Pescadors de Plàstic”) i la realització contenidors grocs per a les aules.

Hem treballat les ODS següents: 3 (salut i benestar), 12 (producció i consum responsables), 13 (acció per el clima), 14 (vida submarina), 15 (vida d’ecosistemes terrestres).