FCT

Què és la formació en centres de treball?

Són pràctiques formatives no laborals a les empreses que fa l’alumnat dels ensenyaments de formació professional en centres de treball, mitjançant un acord formatiu de col·laboració que subscriuen el centre docent i l’empresa.

Objectius:

Els objectius de la formació en centres de treball, en relació amb l’alumnat, són:

1. Desenvolupar, en un context laboral, els aprenentatges curriculars adquirits.

2. Contrastar les capacitats i els interessos amb un entorn real de treball com a suport a l’orientació professional.

3. Integrar-se en les funcions i els processos de treball i en el marc de relacions socials i laborals que tenen lloc en les empreses i entitats.

4. Assolir nous coneixements i capacitats relacionats amb els objectius d’aprenentatge establerts en el currículum dels ensenyaments que s’estan cursant.

5. Adquirir coneixements i habilitats per a la transició a la vida activa i a la inserció laboral.

La formació en centres de treball també es pot dur a terme en empreses de fora del territori català.

La formació en centres de treball (FCT) engloba:

• La formació en centres de treball (FCT),
  • L’estada a l’empresa del batxillerat,
  • Les pràctiques en empreses d’altres programes formatius.
Aquestes instruccions són aplicables als ensenyaments postobligatoris en la modalitat presencial i en la no
presencial.

En endavant, es fa referència a l’FCT mitjançant l’expressió “pràctiques”.

Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu curricular d’aquests ensenyaments.
Un acord formatiu de col·laboració no és un contracte de treball, i l’alumnat en pràctiques no té la consideració
de treballador per compte d’altri; per tant, no pot ser aplicada cap normativa laboral que reguli les relacions
laborals.

Al mateix temps, és evident que l’alumnat en pràctiques ha de conèixer els riscos laborals de l’activitat professional. Abans d’iniciar el període de pràctiques, el centre docent ha de garantir que l’alumnat superi una formació curricular bàsica en prevenció de riscos laborals.

Què comporten les pràctiques per a l’alumnat?

• El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • La compleció de la seva formació professional, per capacitar-se per a la seva incorporació al món laboral.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’acostament a la cultura de l’empresa.
  • L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • L’avaluació positiva de les pràctiques comporta la superació del crèdit, mòdul professional o matèria
Documentació d’interès:Si necessites sol·licitar l’exempció de la FCT et cal el document que pots descarregar aquí. (sol.licitud)

Enllaç al programa de gestió de les pràctiques: Accés al BID