Preconcurs del CatSkills

competicio_catskills

El passat dimecres 24 de febrer es va fer el preconcurs del CatSkills de Perruqueria. Hi van participar bona part dels alumnes dels cicles de Perruqueria, amb un molt bon nivell mitjà. El guanyador representarà a l’Institut en el concurs CatSkills que es farà el mes de maig en el teatre del nostre Institut, amb participació d’alumnes de tota Catalunya.

Al final, com és costum, tots els participants van voler fer-se una fotografia junt amb el jurat.

catskills

El CatSkills és el el Campionat de Catalunya de formació professional. Es selecciona biennalment el millor alumnat d’alguns oficis (skills) per tal de poder representar Catalunya en el campionat estatal Las Olimpiadas de FP, que es celebren a Madrid. Posteriorment, l’alumne que guanya aquestes olimpiades participa en el Campionat mundial WorldSkills i a l’europeu EuroSkills. El requisit per participar en el CatSkills és estar matriculat a un cicle de formació professional a Catalunya i no tenir més de 22 anys, que és el que es demana en les competicions internacionals.

El nostre institut presenta un candidat o candidata dels cicles de Perruqueria, preparat especialment, amb la idea d’impulsar, promoure i prestigiar la formació professional. Alhora, es ressalta la necessitat entre el jovent de tenir un bon nivell formatiu i tècnic, a fi de preparar-se per a un món laboral cada cop més competitiu i global.

El candidat o candidata que representa al nostre centre és escollit en una sessió de preconcurs. A partir d’aquest moment, el professorat del departament D’Imatge personal el prepara de forma especial. Això facilita a l’alumne un excel·lent nivell de competència professional, per ajudar-lo, més enllà del concurs, a assolir l’èxit professional i la satisfacció de la realització personal.

En diverses edicions del CatSkills l’institut Vall d’Hebron ha estat seu del concurs a Catalunya en la secció de Perruqueria.