FPCHALLENGE 2024

El passat 20 de febrer alumnes de segon del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Ensenyament i Animació Socioesportiva van participar juntament amb alumnes de l’Institut Salvador Seguí i l’Institut TIC de Barcelona a la setena edició de l’FPCHALLENGE que enguany portava per títol “Com adaptem els espais públics de la ciutat per fer front al progressiu augment de la temperatura?”, un repte proposat per l’entitat Bit Habitat, líder en innovació urbana sostenible.

L’alumnat va treballar en equips de 8 formats per persones dels diversos centres. Alguns dels alumnes de l’Institut Vall d’Hebron van formar part de l’equip que va presentar la proposta escollida pel jurat, format per membres dels equips directius dels instituts participants, com la més idònia i eficient per donar solució al repte plantejat.

Segons els nostres alumnes Alejandra Domínguez i Dylan Mondiu, membres de l’equip guanyador: “Aquesta activitat ens ha servit per a millorar el treball en equip i conèixer gent d’altres estudis i instituts”.

La metodologia emprada per treballar el repte va ser la del Design Thinking, una metodologia que sorgeixen a les empreses i que té com a fonaments la creativitat, la multidisciplinarietat i el treball en equip.

Pedro Caro, responsable del programa EmprènFP de la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació ens explica: “Aquestes hackathons possibiliten la generació de sinergies entre l’alumnat de diferents centres i famílies professionals, a l’hora de resoldre reptes socials o relacionats amb els ODS30’ proposats per empreses o entitats del nostre entorn”.

Ricard Guillem, coordinador territorial de Caixabank Dualiza, empresa patrocinadora de l’FPChallenge 2024 comenta: “Participar en aquest tipus de competicions apropa a professors i alumnes a la realitat del món laboral, els dona l’oportunitat d’estar més preparats, alhora que mostra al món empresarial el gran talent que hi ha als centres, i fa visible com els dos mons van cada cop més de la mà”.

.