Parem el temps. Artistes en Residència amb Violeta Mayoral

Aquest curs 2021-2022 ha estat el torn del 2n d’ESO A a participar en el programa d’Artistes en Residència. Juntament amb l’artista Violeta Mayoral han reflexionat sobre la necessitat de l’escolta, la relaxació i com entendre el pas del temps sense recórrer a aparells analògics ni digitals. Fruit d’aquestes reflexions han estat la fabricació de coixins, la construcció d’aparells musicals, de rellotges de sol o auriculars tàctils entre d’altres. Tanmateix hem tingut l’oportunitat de visitar una cambra anecoica i una de reverberació que ens ha permès entendre amb fonamentació el comportament del so. El resultat final de tot aquest procés ha estat una acció que ha sigut parar el temps a l’institut durant dues hores. Aquesta projecte final ha requerit la implicació de tot l’alumnat d’ESO i batxillerat en accedir a deixar els seus aparells mòbils en una capsa durant el transcurs de l’activitat, de l’equip docent i de direcció. També del responsable de manteniment que ens ha donat un cop de ma explicant-nos com desactivar el timbre. El vídeo adjunt encomana a l’espectador l’entusiasme que envolta l’acció inicial i transmet el premi de la calma final que ha gaudit l’alumnat, parant el temps.