La Marató de TV3: “Minories que fan una majoria”

La Marató de TV3 ha presentat la nova campanya de sensibilització i de divulgació, el lema escollit  aquest any es: “Minories que fan una majoria” un lema que vol representar les 400.000 persones que tenen una malaltia minoritària a Catalunya, com les persones que s’apleguen per fer una pinya d’un castell.

Les malalties minoritàries són un grup molt ampli i divers de patologies (entre 6.000 i 8.000, majoritàriament genètiques) que tenen com a denominador comú la baixa incidènciacadascuna afecta, com a màxim, 5 de cada 10.000 persones. Entre un 6% i un 8% de la població té una malaltia minoritàriaa Europa hi ha 30 milions de persones afectades, 3 milions a Espanya i prop de 400.000 a Catalunya. Si bé el nombre de pacients de cada malaltia és baix, en conjunt suposen un grup molt nombrós. Són, per tant, una gran minoria.

El nostres alumnes de 4rt d’ESO i 1r de Batxillerat, han tingut l’oportunitat de participar en les xerrades de divulgació que organitza La Marató en la campanya de sensibilització d’aquest any.

La Ponent Ruth Benito ens ha explicat, quines malalties hi ha, quantes persones hi ha afectades, quin es l’origen d’aquestes malalties i quant es triguen a diagnosticar i moltes coses més.

Les xerrades es fan fer els dies 21 i 22 de novembre i van ser molt interessants.