La Marató 2021

Dins de les activitats programades per la Setmana de la Ciència, els nostres alumnes de quart ESO i  primer de batxillerat han participat en les conferencies que ofereix la fundació La Marató, aquest any dedicades a la Salut Mental.

S’han tractat  problemes de salut molt comuns que afecten una de cada quatre persones en algun moment de la vida, amb un elevat impacte social, sanitari i de la qualitat de vida de les persones afectades i del seu entorn.

Els experts assenyalen que hi ha una gran varietat de trastorns mentals i cadascun presenta manifestacions diferents. Afirmen que, en la majoria de casos, no estan completament aclarides les causes que influeixen en la seva aparició, evolució i pronòstic. Tanmateix, s’ha comprovat que hi ha implicats múltiples factors que poden interactuar amb un entorn desfavorable o estressant. Aquestes influències modifiquen els mecanismes cerebrals que regulen els processos psíquics que permeten fer una vida satisfactòria i autònoma.