Conferència d’Arcadi Oliveres

arcadi-oliveres-505ef

El dimecres 10 de febrer Arcadi Oliveres va fer una xerrada als alumnes de primer de batxillerat sobre els refugiats. Arcadi Oliveres és economista de formació, molt conegut pel seu activisme social. Coŀlabora regularment amb diverses entitats com Justícia i Pau.

“El passat dimecres 10 de febrer, l’Arcadi Oliveres va venir al nostre institut per parlar sobre la immigració i els refugiats. Va ser un bon discurs, de debò, em va agradar molt. Ens va fer pensar molt sobre aquests dos temes, sobretot per reflexionar sobre l’actualitat, el que passa al món ara, com passa i què estem fent per millorar-ho.
A grans trets, vam aprendre que no tot el que veiem als mitjans de comunicació és el que sembla; que darrere de totes les guerres, sempre hi ha interessos polítics i, sobretot, econòmics; i que la principal raó per la qual a Europa hi ha tant rebuig a l’entrada dels refugiats és la ignorància.
La meva opinió personal respecte d’això és que, si persones com jo -o tu o vosaltres els que esteu llegint aquest comentari- estem d’acord amb què l’ajuda als refugiats és una cosa no només urgent sinó que necessària, per què els governs no pensen de la mateixa forma?
En definitiva, va ser un discurs commovedor, seriós, i considero que val la pena escoltar l’Arcadi Oliveres un cop a la vida, de veritat. Des d’aquí li dono les gràcies”.

Kike Ayala
1r bxt humanístic