L’alumnat de 4t d’ESO visita el Complex Educatiu de la Laboral

L’alumnat de 4t d’ESO va visitar ahir les instal·lacions del Complex Educatiu de la Laboral de Tarragona, on es concentren un gran nombre de cicles formatius de grau mitjà (CFGM) i superior (CFGS).

El motiu d’aquesta sortida era explicar als alumnes què són els cicles formatius, indicar-los quins són els requisits per accedir-hi, mostrar-los quines són les possibles sortides professionals una vegada els acabin, etc. Totes aquestes qüestions van ser tractades en una xerrada introductòria però, a més a més, es va presentar l’ampli ventall de possibilitats d’elecció ―acadèmica i professional― una vegada finalitzats els estudis d’ESO. Es va donar molta importància al fet de comptar amb una bona orientació acadèmica que ajudi a trobar els punts forts i febles de cadascú (autoconeixement) i a prendre decisions importants per al propi futur professional. Després d’això, tothom va tenir ocasió de preguntar dubtes i explicar la seva situació personal per demanar consell a la ponent.

Després d’això, i per tal que aquesta informació fos més vivencial, els alumnes van visitar l’INS Cal·lípolis i l’INS Pere Martell, segons les seves preferències. En el primer s’hi agrupen les famílies de sanitat, imatge personal i activitats físicoesportives. En el segon s’hi pot cursar electromecànica, carrosseria, electricitat, electrònica, fusteria, soldadura, caldereria, instal·lació, manteniment, arts gràfiques, edificació i obra civil.

Una jornada d’allò més interessant!