Commemoració de les víctimes de l’holocaust

El passat 27 de gener va ser el Dia Internacional de la commemoració de les víctimes de l’holocaust. Per aquest motiu, l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat han visionat la pel·lícula Josep, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Torredembarra i el Festival REC. També vam tenir un record per Esteve Cañellas Margalló, el torrenc mort al camp de Gussen.

Aquestes són algunes de les reflexions que han fet els algunes de les nostres alumnes després de veure la pel·lícula Josep:

El que més m’ha impactat d’aquesta pel·lícula ha estat com, després de que milers d’espanyols fugissin del règim feixista de Franco, el govern francès els estacionés en el seu camp i visquessin aquella tràgica experiència rere una tanca i morissin de fam, fred i malalties. Tot i així, hi havia gestos d’amabilitat.

(Adriana Aedo)

Personalment, m’ha agradat la pel·lícula, l’he trobada molt emotiva i necessària, ja que algunes vegades se’ns oblida el que van passar els nostres avantpassats, i no només això, sinó el fet de ser coneixedors de la brutalitat i les conseqüències que comporten les guerres i les dictadures.

Per a finalitzar, trobo que hi ha elements com el racisme que segueixen vigents a dia d’avui. El racisme, la brutalitat, el menyspreu o el sentiment de superioritat per raça segueixen vius a dia d’avui per desgràcia. Per aquest motiu considero que pel·lícules com aquesta ajuden i són realment necessàries en un món on segueix havent desigualtats irracionals.

(Mar Rovira)

A mi m’ha agradat molt, ja que està ben feta i el tema i el context històric es reflecteix molt bé, a mi m’ha commogut molt i he sentit el patiment de les persones com si jo fos allí.

Hi ha elements de la pel·lícula que tenen relació amb el món actual, com per exemple els refugiats que venen cap aquí a Europa, i com els reben quan arriben i com els tenen en camps de refugiats.

(Janna Recasens)