Arbre de Nadal matemàtic

Ja ha arribat el Nadal al nostre institut. Entre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO hem construït aquest magnífic arbre de Nadal matemàtic. Es tracta de l’espiral de Theodor, construïda amb 203 triangles rectangles de diferents tamanys. Per a construir-los, els alumnes s’han basat en el teorema de Pitàgores i han construït triangles amb un catet de mida 1 l’altre de mida √1, √2, √3, √4 i així successivament, fins arribar a √203. A continuació, hem enganxat tots els triangles de manera ordenada un al costat de l’altre, de manera que han format una espiral en 2D que hem convertit en 3D per tal d’obtenir aquest espectacular arbre de Nadal matemàtic. Gràcies a tot l’alumnat que ha col·laborat a fer-ho possible! I al departament de matemàtiques que ho ha dinamitzat tot. Podreu admirar aquest arbre a la biblioteca del centre.