Activitats del Dia de la Dona

El passat 15 de març va ser un dia molt especial al nostre institut perquè, amb els actes que es van dur a terme, vam posar fi a la setmana dedicada a celebrar el Dia de la Dona. Durant les tres hores de després del pati, l’alumnat d’ESO va poder gaudir d’una activitat dirigida per l’alumnat de quart d’ESO que pretenia donar veu a diverses dones que han destacat al llarg de la història en diferents àmbits i que no s’han endut el reconeixement que es mereixen a causa de l’Efecte Matilda. Entenem l’efecte Matilda com a un biaix en contra del reconeixement els èxits de dones científiques, el treball de les quals és menystingut o fins i tot atribuït als seus col·legues homes.

En aquesta activitat, l’alumnat de quart va preparar uns monòlegs que van representar davant de la resta d’alumnat d’ESO, mantenint sempre el seu grup bombolla. A més, aquella part de l’alumnat que no representava els monòlegs, va ajudar a guiar cada grup per les diferents parts del centre on es concentraven les representacions.

A més, durant les darreres setmanes, tot l’alumnat del centre ha estat treballant en diferents activitats relacionades amb el Dia de la Dona. Així tenim obres d’art feministes, biografies de dones destacades en diferents camps, experiències de dones emprenedores… A més, també hem pogut entrevistar a la Berta Castells, esportista torrenca referent en llançament de martell.

Tot plegat va culminar en l’entrega del premi pel guanyador del nostre concurs Les Nostres Matildas, el Mohamed El Yaakoubi de 3rC. El concurs consisitia en investigar en què van destacar 20 dones que van fer grans aportacions en diferents camps i de les quals hem tingut una exposició a la biblioteca del centre.

Amb la col·laboració i esforç del nostre alumnat, hem aconseguit dur a terme unes activitats molt dinàmiques i educatives per als participants i hem deixat palès que quan treballem en equip aconseguim grans resultats a la vegada que gaudim molt.