UNA RUTA TURÍSTICA MOLT ESPECIAL

El passat dimecres 5 d’octubre, l’alumnat de l’assignatura Història del Món Contemporani, de primer de batxillerat, va gaudir d’una ruta turística per la ciutat.

L’objectiu era conèixer els llocs i edificis que avui dia segueixen sent testimoni de la industrialització a Terrassa, que va començar amb l’establiment del primer “vapor” el 1833, i que va comportar una important transformació econòmica, social i urbanística, del nostre entorn.

El que va fer més especial aquesta sortida, va ser el fet que van ser els propis alumnes de l’assignatura els qui van fer de guies dels seus companys i companyes. Vam dividir l’itinerari en onze parades i a cadascuna una parella d’alumnes n’explicava la importància, particularitats o anècdotes més rellevants. Així, vam visitar antics vapors, fàbriques i magatzems, cases obreres, cases burgeses, edificis i entitats d’oci de les diverses classes socials; vam parlar d’art modernista, de l’arquitectura del ferro, i de vagues i conflictes socials, de viatjants, de costums higiènics, de túnels secrets, de treball infantil, de carbó, xemeneies i telers… i, en general, de com va anar transformant-se una ciutat que, en aquella època, va ser coneguda, juntament amb Sabadell, com les “Manchesters catalanes”.

Autora: Laia Prat