El Tour de las Mates 2024!!!

El passat divendres dia 5, els nostres alumnes Jiaqi Hu, Zhengye Ni Lin (de 1r d’ESO) i Enrique Basdeo (1r Batxillerat) van participar en la 2a fase del concurs de càlcul mental «El Tour de las Mates», que va tenir lloc al Col·legi Sant Josep- Teresianes de Barcelona.

Allà ens vam trobar els centres de la província de Barcelona que van participar en la primera Fase d’aquest concurs, d’àmbit nacional, en el que han participat 310 centres educatius de 40 províncies d’Espanya, amb més de 54.000 alumnes.

En la primera fase, realitzada a l’institut, Jiaqi Hu va obtenir la primera plaça de la seva categoria de la província de Barcelona, i Enrique Basdeo també la primera plaça de la seva categoria.

Agrair també al Col·legi Sant Josep-Teresianes la seva acollida i impecable organització. Va ser una jornada molt emocionant, on els nostres alumnes van competir amb molta il·lusió.

Volem felicitar els nostres alumnes i agrair-los la seva motivació i perseverança.

De ben segur que el curs vinent tornarem a participar-hi!

Entrevista a Zhengye i a Jiaqi, alumnes de 1r ESO A i Enrique de 1r Batxillerat A sobre el Tour de les mates:

Com has viscut el concurs? La primera fase amb els companys de l’aula, i després a la final amb la resta d’instituts?

Jiaqi: Em vaig sentir molt nerviós fent les diferents etapes, ja que anava veient com els altres companys feien moltes operacions i no em veia capaç de seguir el ritme. Quan acabava una etapa, em notava com tremolava el meu cos a causa dels nervis. Crec que podria haver tingut un millor resultat si no m’hagués posat tan nerviós. Les operacions eren fàcils, però en el moment de fer-les els nervis em van fer equivocar- me.

Zhengye: A la primera fase del concurs estava súper nerviós amb els meus companys de classe. A la final, estava molt emocionat malgrat els nervis.

Enrique: Sí, ja que era divertit la competència amistosa entre amics i companys/es.

En el Tour de les Mates, a l’institut em va agradar l’ús dels pseudònims, la quan cosa em va fer investigar per tal de trobar un de bo. A l’etapa provincial em va interessar veure la varietat d’edats entre els finalistes.

Repetiries l’experiència? Per què?

Jiaqi: I tant que repetiria, perquè les mates m’agraden moltíssim i és l’única matèria que se’m dona realment bé.

Zhengye: M’agradaria repetir perquè l’experiència ha estat genial. A més vaig tenir la sort de trobar-me un amic meu. La veritat és que jo no m’esperava en cap moment que em pogués classificar per fer el Tour de les Mates.

Enrique: I tant que repetiria! Molt divertit i motivador.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *