Projecte Cansat 🚀

Participació destacada dels nostres alumnes en la competició CanSat.

Ens complau compartir l’emocionant participació d’alguns dels nostres alumnes de primer de batxillerat en la competició CanSat, una iniciativa de l’Agència Espacial Europea que desafia els estudiants d’educació secundària de tota Europa a dissenyar, construir i llançar mini satèl·lits de la mida d’una llauna de refresc.

Durant diversos mesos, els nostres estudiants es van enfrontar al repte de desenvolupar tots els subsistemes essencials que es troben en un satèl·lit, des de l’energia fins a les comunicacions i els sensors, tot dins del limitat volum i forma d’una llauna de refresc.

Els CanSats dissenyats pels nostres dos equips van ser llançats amb èxit aquest passat dissabte a l’aeroport de Lleida, amb la finalitat de dur a terme diferents missions científiques, culminant en un aterratge segur. Les valuoses experiències i dades recopilades durant aquesta competició seran analitzades i presentades el dimecres vinent, per un dels equips, a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Volem felicitar els nostres estudiants per la seva dedicació, creativitat i esforç en aquest desafiador projecte, així com agrair a l’ESEIAAT i a totes les entitats col·laboradores que fan possible aquesta competició en l’àmbit local, estatal i europeu.

Enhorabona als nostres dos equips per representar-nos amb orgull en aquesta competició!