“Tinc una rosa per a tu”, descobrint Sant Jordi des de l’Aula d’Acollida

Ara que s’aproxima la diada de Sant Jordi, era molt important que els i les alumnes de l’Aula d’Acollida de l’institut Terra Alta de Gandesa coneguessin aquesta tradició, per entendre, no solament què passarà al nostre centre durant la jornada, sinó també als seus respectius pobles el dia 23 d’abril. És per això que el professorat els hi ha preparat l’activitat “Tinc una rosa per a tu”.

La tasca, que s’ha dividit en tres sessions, ha consistit en una comprensió oral i escrita sobre la llegenda de sant Jordi, on l’alumnat ha pogut escoltar la narració d’un conte adaptat sobre la història del cavaller i la princesa i, posteriorment, ha realitzat una lectura en veu alta d’un text més avançat amb vocabulari adaptat.

A més a més, i per tal de fer-los partícips en la tradició, tots i totes han elaborat una rosa de paper on, en el seu interior, hi han escrit un missatge en la seva llengua materna i en català. El dia 23, la regalaran a aquells qui més estimen.

Una bona fórmula de treballar l’expressió escrita i els sentiments d’agraïment, amor i afecte, mentre s’endinsen i participen en una de les festivitats catalanes més destacades de l’any.

La iniciativa els ha agradat molt, i les roses els hi han quedat espectaculars!