Lliurament dels diplomes DELF 2018

El passat mes d’abril es van realitzar les proves de la convocatòria DELF Scolaire (Diplôme d’Études en Langue Française) adreçada a l’alumnat de secundària de centres públics i organitzat per l’Institut Francès d’Espanya.  Els diplomes DELF estan atorgats pel Ministeri d’Educació Nacional de França, són uns diplomes oficials de llengua francesa, reconeguts internacionalment en 174 països i la seva validesa és indefinida. En l’àmbit acadèmic, afavoreixen la mobilitat estudiantil internacional en certificar el coneixement de la llengua francesa; el DELF B1 permet obtenir una beca Erasmus.

Per primera vegada,l’institut Terra Alta va presentar un grup d’alumnes al nivellB1, que es correspon amb el Marc Europeu Comú de Referència de les Llengües, amb resultats d’excel·lència. Els nostres alumnes han demostrat un alt grau de domini de la llengua francesa, en les 4 destreses lingüístiques: comprensió i expressió escrites, comprensió  i expressió orals.

Avui 30 de gener de 2019 a les 18h, al Teatre Auditori Felip Pedrell de Tortosa,hem assistit a l’acte de reconeixement i entrega de diplomes DELF als alumnes de les Terres de l’Ebre que l’han obtingut en presència de Cyril Piquemal,cònsol general francès a Espanya,  Ismael Miguel, cap d’inspectors de les Terres de l’Ebre i representants d’Educació de la Generalitat de Catalunya i de l’Institut Francès de Barcelona, entre altres autoritats institucionals.

És una gran satisfacció pel nostre centre aquests resultats tant espectaculars, és un reconeixement a l’esforç i al savoir-faire dels nostres alumnes, és una porta oberta a la cultura de tots els països francòfons. Els alumnes han estat els veritables protagonistes de l’acte: els han cridat nominalment, juntament amb els seu professor de francès i representants del centre i els han atorgat el diploma pertinent; també hem gaudit amb actuacions musicals en francès (2 alumnes han cantat  Je veux de ZAZ i Je vole de LOUANE) i hem assistit a l’explicació de les experiències de 2 alumnes en presentar-se al DELF. Ens hem fet les fotos de rigor per instituts participants i després una foto tots junts.

Ha estat un dia molt gratificant, com professora de francès, en veure l’èxit delsnostres alumnes en aquest lliurament de diplomes. Gràcies Maria Domínguez Cuartielles,  Aida Font Cugat, Júlia Pallarès Bes, Alicia Serres Brianzó i Roser Solé Clua per la vostra implicació. Tant sols em resta encoratjar tots els alumnes de francès a assolir aquesta fita i lluitar pels somnis. N’oubliez pas qu’il faut sortir conquérir le monde et la langue est un instrument pour le faire. De tout mon coeur, bisous.