Descobrint els escenaris d’Història de la mà esquerra

Dilluns 20 de maig, els alumnes de batxillerat de Ciències de la Terra i de 4t d’ESO de Llengua Catalana, van atansar-se a Mequinensa a passejar per les restes dels vells carrers de lapoblació que va ser enderrocada i sepultada sota les aigües del pantà de Mequinensa a mitjans del segle XX. Els alumnes hi van recrear, a través de la lectura de fragments de l’obra de Moncada, espais i records dels vells habitants de la vila que l’escriptor mequinensà va immortalitzar en la seua obra.

El matí el van completar amb la visita al Museu d’Història, especialment a l’espai dedicat a Jesús Moncada. I al Museu de la Mina, més de 1000 metres de galeries subterrànies que recorden la vida i les condicions de treball dels miners , així com les diferents  tècniques d’extracció d’aquell mineral que els vells llaüts transportaven riu avall.

Una activitat que va donar vida a la lectura de l’obra de l’autor Jesús Moncada que els estudiants havien llegit prèviament a classe.