UNA SELECCIÓ D’ALUMNES DE 2n ESO FA LA PRIMERA TROBADA AMB L’ASSESSORA DEL “PROJECTE 50/50”, IMPULSAT PER LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA

La participació en el projecte va ser atorgada a finals del curs passat per la Diputació de Barcelona, prèvia sol.licitud conjunta del departament d’Escola Verda del centre i la regidoria de Medi Ambient del l’ajuntament de Castelldefels. Des d’aleshores, el departament d’Escola Verda ha estat en contacte amb responsables de la Diputació de Barcelona per tramitar la implementació al centre d’aquest projecte que també gaudeixen altres centres de Catalunya. Entre aquestes gestions cal citar una enquesta energètica al professorat, una entrevista online amb una de les conserges del centre i la creació d’un equip energètic triat pel Departament de Física i Química entre alumnes de 2n ESO, amb la professora Esther González al capdavant.

Aquest equip energètic, format per 19 alumnes de 2n ESO, va rebre la visita de la nostra assessora, Clara Ramoneda, que els va explicar en què consistirà el projecte. Després tots van fer un recorregut energètic per les sales de calderes i de comptadors, on van rebre les explicacions de la Jessica, l’amable conserge del centre.

Bàsicament, les tasques que aquest grup impulsor durà a terme giraran entorn del  abocament de les dades obtingudes a través del recorregut energètic, fer un estudi a fons amb aparells que ens ha facilitat la Diputació, fer una diagnosi i elaborar un pla d’acció que caldrà implementar. Tot sense perdre de vista els dos grans objectius: assolir un estalvi real, del qual se’n beneficiarà el centre, i també projectar la sensibilització de l’estalvi energètic en general cap a tota la comunitat educativa de l’institut Josep Lluís Sert.

Un projecte il.lusionant, en definitiva, del que ben aviat esperem veure els seus primers fruits.