VISITA A LA FÀBRICA DE XOCOLATA SIMÓN COLL I A LES CAVES BLANCHER

El passat dimarts dia 26 d’abril l’alumnat de 2n d’ESO va desplaçar-se fins a Sant Sadurní D’Anoia per visitar la fàbrica de xocolata Simón Coll i les caves Blancher. La sortida, que va organitzar el Departament de Tecnologia, tenia com a objectius principals reconèixer els diferents processos, tècniques i transformacions industrials aplicades a les matèries primeres fins a convertir-se en productes elaborats i posats a l’abast del consumidor i, d’altra banda, analitzar el procés industrial de dos productes característics de la zona, com són la fabricació del cava i la xocolata. A més, aprofitant que la matèria de Tecnologia aplica la metodologia AICLE en part de les seves classes, la visita guiada a la fàbrica va ser en llengua anglesa, adaptant els continguts al nivell de l’alumnat.

Durant la visita a la fàbrica de xocolata, els alumnes van poder conèixer el procés de transformació de la matèria primera de les pinyes i les faves en xocolata a través d’un muntatge audiovisual de pantalles panoràmiques. També van poder veure les antigues màquines de l’obrador als seus inicis fa més de 100 anys per entendre com ha evolucionat el procés de fabricació tradicional de la xocolata fins avui dia. Finalment, l’alumnat va poder gaudir d’un tast de xocolata. A les caves, la visita els va permetre conèixer el procés íntegre d’elaboració del vi i el cava. A més, es va realitzar un recorregut pel celler, les mines i el museu.

A continuació podeu veure algunes fotografies de la sortida.

FÀBRICA DE XOCOLATA I CAVES