Sortida al Centre d’Estudis del Mar

El passat 5 i 6 d’abril, els alumnes de 1r ESO van realitzar una sortida al CEM (Centre d’Estudis del Mar) a Sitges, des de l’assignatura de biologia i geologia. Allí van realitzar un seguit d’activitats dirigides per monitors del centre sota el nom “La vida marina”, com ara una passejada per la platja per fixar-se amb tots els organismes que s’hi poden trobar, un viatge amb submarí a través d’un simulador per conèixer l’estat del fons oceànic de la costa catalana, i fins i tot una visita al laboratori per conèixer i observar alguns organismes conservats, realment fascinants, com una cria de tauró o una enorme nacra.

Al llarg del matí, els alumnes es van introduir en el món immens que representen els invertebrats que viuen al mar, com els eriçons i estrelles de mar, una gran diversitat de cargols, crancs, coralls i meduses, etc., a la vegada que van prendre consciència del paper important que té la posidònia en l’ecosistema marí, així com l’impacte que suposa l’aparició d’espècies invasores, les pràctiques humanes com la pesca d’arrossegament, la regeneració de les platges amb tècniques poc sostenibles i l’efecte ja evident del canvi climàtic.