Projecte de recerca 4t ESO

És un treball que es fa a 4t d’ESO, constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades entorn d’un tema escollit i acotat, en part, per l’alumnat mateix a partir de situacions, problemes o preguntes inicials que se’ls plantejaran. Aquestes situacions inicials poden tenir un caràcter transversal però també es poden emmarcar dins un àmbit de coneixement determinat.

Per a concretar el projecte caldrà plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de treball, integrar informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe escrit i una breu exposició oral.

Al llarg del projecte, l’alumnat ha de mostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del seu treball individual, i també de responsabilitat, cooperació i col·laboració en el desenvolupament de projectes en comú.

Enllaços relacionats