RECORDATORI REQUISITS PER ACCEDIR ALS CENTRES EDUCATIUS

Des del Gestor COVID referent de les escoles ens ha fet arribar aquest breu resum-recordatori dels requisits per poder accedir als centres educatius:

Les famílies i/o els tutors han de verificar, abans d’anar a l’escola, l’estat de salut del seu fill o filla i comprovar que no tingui una elevació de la temperatura superior a 37,5ºC ni l’aparició de cap altre símptoma de la taula de símptomes:

• Febre o febrícula (+ de 37,5ºC).
  • Tos.
  • Dificultat per respirar.
  • Mal de coll.*
  • Refredat nasal.*
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap.
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea.
  • Pèrdua d’olfacte o gust.

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials de Covid-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista.

No es pot anar al centre educatiu (tant alumnes com professionals docents o no docents):

• Es troba en aïllament perquè ha estat positiu en Covid-19.
  • Està en espera del resultat d’una PCR (excepte cribratges poblacionals).
  • Conviu amb una persona diagnostica de Covid-19.
  • Conviu amb una persona que està a l’espera del resultat d’una PCR per ser un cas sospitós (excepte cribratges poblacionals).
  • Es troba en període de quarantena domiciliària per haver estat identificat/da com a contacte estret d’una persona diagnosticada en Covid-19.

Sí poden anar al centre educatiu (tant alumnes com professionals docents o no docents):

• Els contactes de contactes estrets, és a dir, els infants o professionals de l’àmbit educatiu que conviuen amb una persona que està fent quarantena per ser contacte estret d’un cas positiu. Per exemple, els fills o filles del professorat en quarantena o els germans o germanes d’alumnes en quarantena poden fer vida normal, a diferencia dels convivents d’un cas positiu.

Pel que fa al professorat cal recordar que, es consideren contactes estrets dins d’un GCE (grup de convivència estable) les persones tutores d’educació infantil i primària. El professorat que no pertanyi a GCE d’infantil i primària requereix d’un contacte sense protecció durant més de 15 minuts i a menys de 2 metres de distància. Per tant, a partir de secundària, només és contacte estret el professorat que no porti mascareta en la interacció amb el cas positiu, si no és que el SVE (Servei de Vigilància Epidemiològica) corresponent valori que hi ha hagut risc.

Per últim, recordar que en cas d’un positiu confirmat dins d’un grup de convivència estable, la quarantena establerta per el Servei de Vigilància Epidemiològica és d’obligat compliment encara que el resultat de la PCR sigui negatiu.

Moltes gràcies per la vostra atenció i co.laboració.

L’Equip Directiu