Les estudiants de tercer d’ESO participen en un taller sobre la regla i els productes menstruals a fi de desestigmatitzar-la

L’Institut Santa Eugènia és un dels poc més de vint centres educatius de Catalunya que participen en el programa La meva regla, les meves regles, impulsat per la Generalitat.

El projecte té l’objectiu de formar en educació menstrual les joves de tercer d’ESO i facilitar-los productes menstruals reutilitzables.

La formació, desenvolupada en forma de taller, explica el funcionament dels productes, aprofundeix en què és la menstruació i en els mites i tabús que l’envolten per tal de desestigmatitzar-la.

També serveix per resoldre els dubtes que planteja l’alumnat sobre l’ús dels productes menstruals.

L’objectiu és que les joves puguin escollir el producte amb què se sentin més còmodes o el que millor s’ajusti a cada dia del seu cicle menstrual; al mateix temps que es pren consciència de l’impacte ecològic dels productes d’un sol ús i se les acompanya en el coneixement del propi cos i del cicle.