Alumnes de tercer d’ESO participen en una trobada amb estudiants franceses a fi de despertar vocacions cientificotecnològiques

Les alumnes Yasmine Tanz, Mariam Manneh, Anais Vizuete i Lorena Hernández, de tercer d’ESO, han participat en la tercera trobada «Girls in ICT Day» que es va dur a terme a l’Escola Politècnica Superior de Girona.

Es tracta d’una trobada d’alumnes de diferents centres de la demarcació de Girona amb altres del Liceu de Perpinyà que té per a objectiu fomentar les vocacions cientificotecnològiques entre les noies.

En parelles transfrontereres, les noies han realitzat dos tallers creats i dirigits per personal de la UdG.

En concret, un taller ha estat d’intel·ligència artificial i l’altre d’art i tecnologia.

La jornada també ha permès que Mireia Sagué, jove graduada a la UdG, expliqués la seva trajectòria vital com a tecnòloga en clau femenina.

Les noies han pogut fer-li preguntes lliurement.

La llengua de comunicació ha estat ser l‘anglès tot i que també s’han utilitzat el francès, el català i el castellà.

Està previst que el curs vinent la jornada «Girls in ICT Day» es dugui a terme a la ciutat de Perpinyà, jornada a la qual l’Institut ha confirmat l’assistència.