Els nous jocs per a l’hora del pati obtenen una gran resposta per part dels alumnes de primer d’ESO

El professorat dels nois i noies de primer d’ESO ha engegat, aquest curs, una dinamització del pati amb nous jocs.

El projecte consisteix a fer conviure el futbol amb altres activitats recreatives com ara el ping-pong, el voleibol, els jocs de cartes, els de taula, els tradicionals de fusta, un racó de ball i música, un altre de lectura i, un dia a la setmana, sense pilota.

La finalitat és reforçar el pati i les estones de lleure en un espai didàctic on els alumnes adquireixen competències i desenvolupen diverses habilitats mentre es diverteixen.

La dinamització de patis s’ha anat engegant amb la «lligueta de futbol», la jornada sense pilota i la integració d’alguns jocs.

La resposta dels alumnes ha estat molt positiva, s’han responsabilitzat d’ajudar els professors voluntaris que se n’encarreguen i ajuden també en la gestió i endreça del material.

Segons ha explicat el professorat implicat, l’activitat també vol aconseguir la cohesió entre els alumnes i contribuir a la seva educació com a futures persones adultes capaces i competents.