Els alumnes del PTT de Construcció coneixen materials i procediments, i executen i analitzen dues tècniques sostenibles

L’alumnat del PTT de Construcció ha posat en pràctica la bioconstrucció a les instal·lacions de Can Po Vell.

Xavier Ventura, de l’Escola Orígens, ha realitzat una sessió per mostrar els materials i procediments necessaris per a posar en pràctica dues tècniques.

Els estudiants, en petits grups rotatius, han construït un mur de pedra seca al voltant d’un arbre de la zona enjardinada.

Calia, doncs, anar escollint i col·locant pedra a pedra sense cap element d’unió entre elles tot procurant trobar el punt d’equilibri amb l’ajuda de petites falques.

El mateix dia, també l’alumnat ha condicionat un banc amb bloc de terra compactada lligat amb morter d’argila.

D’aquesta manera, alumnes i professors han canviat per un dia el ciment pel fang i han experimentat tots els beneficis que això suposa.

En aquest sentit, l’equip docent han remarcat que, avui en dia, “és molt necessari” conèixer i aprendre a treballar “amb materials amables, sostenibles i reutilitzables”.