Alumnes de 2n de GEC (Gestió de vendes i espais comercials) visiten la Fundació La Fageda.

La Fageda Fundació és una empresa visionària que a l’any 1982, fa 42 anys, ja va apostar per generar i dignificar el treball ocupacional. Aquesta és la seva principal missió i ha anat adaptant el seu model de negoci per donar resposta a aquesta necessitat en l’àmbit de La Garrotxa.

L’alumnat de 2n de Gestió de Vendes i Espais Comercials del CFGS, ha pogut veure in situ que és molt més que una fàbrica de iogurts, evoluciona i s’adapta sense perdre la visió del seu fundador, el Sr Cristóbal Colón. És una empresa que des dels inicis ha creat xarxa al seu entorn, i ho demostra ara compartint el seu coneixement amb el nostre projecte ABP (aprenentatge basat en problemes) sobre organització d’equips de venda i negociació i tècniques de venda.

En la visita a les pastures, la granja i la fàbrica ens ha guiat la cap de relacions públiques i institucionals, Sra Mariona Martí, qui ens ha explicat la història de l’empresa i els seus valors. Seguidament el responsable de màrqueting, Sr Pol Espadamala, ens ha exposat les funcions, estratègies i objectius del departament comercial i de màrqueting. En el moment de parlar de les 4p del màrqueting mix hem pogut tastar el seu producte, acabant amb una llarga bateria de preguntes del nostre alumnat.

Hem après sobre la dinàmica del mercat de gran consum, la freqüència i importància de fer investigacions de mercat, quins factors determinen l’obertura de nous mercats i/o nous productes, o com es fa una negociació win-win amb els distribuïdors. Ha estat una visita ben aprofitada per l’ajuda i bona acollida rebuda pel personal de La Fageda.