Alumnes de 1r d’ESO realitzen un taller de percussió africana dirigits pel músic Josep Vidal

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat un taller de percussió africana dirigida pel professor de música Josep Vidal.

L’activitat es va realitzar durant el matí del divendres 12 de gener i ha tingut una durada d’una hora que, en paraules dels participants, “ha passat volant”. Conduïda per la factoria artística Khan-Cartró de Salt, i encapçalada pel músic Jordi Parés Maidagan, l’activitat ha estat del tot enriquidora i engrescadora pel nostre alumnat, gràcies a l’excel·lent sintonia aconseguida entre músics i participants.

L’objectiu era l’apropament a la percussió africana, i cal dir que els alumnes van participar tocant els l’instruments DJEMBÉ i DARBUKA. Per alguns alumnes l’activitat va suposar descobrir uns nous instruments, però d’altres, d’origen africà, ja els coneixien i van ajudar a que tothom els pogués gaudir plenament. Es va produir una bona sintonia entre novells i avantatjats fins al punt d’aconseguir una melodia d’harmonia  i bon rotllo. Els professors acompanayants també es van animar a tocar; el grup sencer feia pinya.

Ha estat un activitat molt enriquidora, divertida i interessant, tant, que es podria valorar fer-ne una continuació perquè els ritmes que es van aconseguir, a més de sonar prou bé, semblaven la futura base d’una decent composició 😉

Que la música ens acompanyi !!