8M/ La família i les opcions d’inserció influeixen en la tria d’un cicle formatiu, segons els alumnes de l’Institut i de l’INS Narcís Xifra

Alumnes de cicles formatius de l‘Institut Santa Eugènia i de l’INS Narcís Xifra de Girona han participat en la taula rodona Una mirada a les professions des del gènere organitzada per la xarxa OrientaFP amb motiu del Dia Internacional de la Dona i celebrada a la sala polivalent.

Tres alumnes de cada centre han intercanviat reflexions sobre la perspectiva de gènere a partir de les seves experiències personals en els cicles que cursen, com ara Cures Auxiliars d’Infermeria, Estètica i Bellesa, i Obres d’Interior, Decoració i Rehabilitació.

Segons els estudiants, la influència de la família, l’educació, les oportunitats d’inserció al món laboral i per crear un projecte empresarial o assolir càrrecs de poder són factors que determinen la presa de decisió en la tria d’un cicle formatiu.

La taula rodona també ha explicitat els elements imprescindibles per aconseguir, en un futur, la paritat en els llocs de responsabilitat.

A més a més, l’acte ha divulgat dades del nombre d’estudiants que cursen formació professional a la demarcació de Girona en funció del gènere.

I s’ha observat que encara hi ha molta desigualtat en algunes famílies professionals.

Com a principal conclusió, tot i els progressos dels últims anys, encara hi ha camí per arribar a la plena igualtat.

Aquesta ha estat la primera edició de la jornada, que ha transcorregut amb èxit de participació, tant dels ponents com del públic, format per estudiants de
cicles formatius d’ambdós instituts.