Erasmus a Toulouse d’una alumna postgraduada del cicle de Mediació comunicativa

Una alumna graduada a la promoció 2020-2021 al CFGS de Mediació Comunicativa de l’institut Salvador Seguí va quedar finalista el curs passat per fer una estada Erasmus a través de la Fundació BCN FP, què ha començat aquest mes de novembre. Les pràctiques extracurriculars les està realitzant a un recurs educatiu i de lleure a Toulouse (França) amb infants amb sordesa i altres tipus de diversitat.
Aquí us deixem una ressenya seva. Felicitats per donar a conèixer en el marc de l’Erasmus què es fa al cicle MED implementant els teus aprenentatges i enriquint-te de coneixements que de ben segur et serviran per visibilitzar la professió!

A prop del Canal du Midi, a Toulouse, s’ubica l’École élementaire Sauzelong. L’escola integra un espai de lleure pels infants (CLAE: Centre de Loisirs Associé à l’École) on animadors/es proposen i organitzen activitats amb i pels infants afavorint un espai de participació democràtica.

Els animadors/es tenen en compte els desitjos i interessos de l’infant en tot moment respectant els seus ritmes i decisions sobre l’activitat a realitzar amb l’objectiu de formar ciutadans actius. L’animador/a acompanya a l’infant en aquest projecte personal i li garanteix una seguretat moral, física i afectiva. Dins d’aquest marc, es planteja una estada de pràctiques Erasmus per una mediadora comunicativa. L’escola acull tant a nens/es oïdors/es com sords/es per separat, tant en temps lectiu com de lleure.

L’Erasmus permet prendre distància i enriquir-nos d’altres realitats, perspectives i models pedagògics diferents dels que ens envolten habitualment a la nostra vida quotidiana.

A més, les pràctiques permeten i permetran posar a prova els nostres coneixements adquirits durant els estudis de mediació comunicativa i plantejar, en aquest cas i en base a una anàlisi del context, un projecte d’inclusió pels nens/es sords/es en el temps de lleure per tal de que puguin conviure i compartir moments entre ells/es de forma que els diversos canals de comunicació no siguin un obstacle.

Durant aquesta experiència, l’Erasmus proporciona classes online de la llengua del país de destí amb accés lliure per millorar el nostre nivell, i una formació de 30 minuts setmanal de llengua de signes francesa (LSF) que valoro molt positivament i que una educadora de l’equip de l’ASEI (Association pour la Sauvegarde des Enfants Invalides) imparteix a l’equip educatiu del CLAE.”