Consell de delegats

Accediu aquí! al blog de notícies del consell de delegats

EN CONSTRUCCIÓ

President del consell de delegats

pendent de nomenament

Membres del consell de delegats

pendents de nomenament

Què és el consell de delegats?

Entre els drets reconeguts als alumnes, hi ha el dret a participar en el funcionament del centre amb aportacions personals i a preservar les iniciatives, suggeriments o reclamacions que consideri necessaris. Els alumnes, alhora, tenen el deure de participar i col·laborar en totes aquelles reunions a què siguin convocats per raó del seu càrrec o la seva representativitat. Aquest dret i aquest deure impliquen els representants dels alumnes al consell escolar i els integrants dels sindicats d’estudiants, però també els delegats (i subdelegats en el seu defecte) de cada grup-classe, els quals formen part del consell de delegats.

El consell de delegats és l’òrgan de participació de l’alumnat a la vida del centre. Està format pels delegats de totes les classes, sense excepció, de l’institut, pels representants dels alumnes al consell escolar, pels representants dels sindicats d’estudiants i pel cap d’estudis. S’han de reunir, almenys, una vegada per trimestre, mantenint sempre una conducta que no alteri la resta d’activitats del centre.

Les seves funcions són:

• Donar assessorament i suport als representants al consell escolar, als quals fan arribar la problemàtica de les diferents classes.
  • Elaborar informes per al consell escolar sobre temes determinats, ja sigui per iniciativa pròpia o bé a petició del consell escolar.
  • Informar sobre les seves activitats a tots els alumnes del centre.